کد خبر: ۷۴۸۹
۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

کوچه چهار مدرسه در محله شیرودی

صبح و ظهر از «کوچه شهید‌رضا رستمیان» صدای دانش‌آموزان به گوش می‌رسد. این معبر عریض در یکی از معابر فرعی خیابان مصلی ۱۵ قرار گرفته است.

وقتی قرار باشد از ظرفیت‌های منطقه‌۶ شهرداری مشهد بگوییم، کوچه‌های خیابان مصلی جایگاه ویژه‌ای دارد؛ از بنای تاریخی مصلی که بگذریم، انبوه مجتمع‌های تجاری بزرگ و کوچک و مغازه‌های خرده‌فروشی و کلی‌فروشی، باعث شده است این گوشه شهر یکی از قطب‌های اقتصادی شهر لقب بگیرد.

اما در این محور اقتصادی، کوچه‌ای هست که بر‌خلاف شلوغی‌های خیابان مصلی و معابر فرعی‌اش، کمتر رنگ و بوی تجاری دارد و درکنار پیاده‌رو‌های باریکش، درختانی هست که با آنکه قامتشان کج شده، همچنان سر پا و مایه زیبایی این گذرند.

صبح و ظهر از «کوچه شهید‌رضا رستمیان» صدای دانش‌آموزان به گوش می‌رسد. این معبر عریض در یکی از معابر فرعی خیابان مصلی ۱۵ قرار گرفته است که انتهای آن به کوچه شهید‌صحرایی‌۶ می‌رسد. وجود چهار مدرسه در‌کنار ساختمان‌های مسکونی قدیمی و جدید، کارکرد آموزشی به این معبر داده است.

کوچه چهار مدرسه در محله شیرودی

مسجد حضرت ابوالفضل (ع) که در انتهای این گذر قرار دارد، سال‌۱۳۵۱ ساخته و شش‌سال پیش تجدید بنا شد.

کوچه چهار مدرسه در محله شیرودی

قدیمی‌های محله که هنوز در این کوچه سکونت دارند، ساخت دبستان دخترانه و پسرانه شهید بهرام نداف را که بیش‌از شصت‌سال پیش انجام شد، خوب به خاطر دارند.

کوچه چهار مدرسه در محله شیرودی

علی‌اصغر غفوریان که سال‌۱۳۶۶ در بانه به شهادت رسید و فرامرز حسینی که همان سال در جزیره مجنون آسمانی شد، زمانی در همین کوچه زندگی می‌کردند. اکنون پلاک افتخار این دو بچه محل بر دیوار ابتدای آن دیده می‌شود.

کوچه چهار مدرسه در محله شیرودی

دبیرستان دخترانه دولتی دوره اول نسیبه رویکرد قرآنی دارد و دانش‌آموزان در آن با مباحث قرآنی هم آشنا می‌شوند.

ارسال نظر